Warunki zaliczenia obowiązują takie same jak w ogólnych warunkach zaliczenia wykładu.
Karta (sylabus) przedmiotu
Inżynieria Bezpieczeństwa
Studia I stopnia
Przedmiot: Metodyka szkoleń w zakresie BHP
Rodzaj przedmiotu: kierunkowy
Kod przedmiotu: IBz34
Rok: III
Semestr: V
Forma studiów: studia stacjonarne
Rodzaj zajęć i liczba godzin w semestrze: 45
Wykład 30
Ćwiczenia 15
Liczba punktów ECTS: 2
Sposób zaliczenia: zaliczenie
Język wykładowy: język polski
Cel przedmiotu
C1 Przygotowanie studentów do pracy z przepisami w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy.
C2 Zapoznanie studentów z rozwiązaniami mającymi na celu efektywność szkoleń BHP.
C3 Przygotowanie studentów do prowadzenia szkoleń z zakresu BHP.
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności i innych kompetencji
1 Podstawowa orientacja w zakresie BHP
2 Przeszkolenie w zakresie BHP i pierwszej pomocy.
Efekty kształcenia
W zakresie wiedzy:
EKW 1 posiada wiedzę z zakresu BHP
EKW2 posiada niezbędną wiedzę pozwalającą na prowadzenie szkoleń z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy
EKW3 zna obszary wymagające zarządzania i szkoleń BHP w organizacji
W zakresie umiejętności:
EKU 1 umie zaprojektować program szkolenia w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy z uwzględnieniem aktualnych przepisów i zasad bhp
EKU2 potrafi przeprowadzić szkolenie bhp, zaproponować i wdrożyć rozwiązania, które pozwolą usunąć lub zminimalizować zagrożenia dla życia i zdrowia człowieka
EKU3 potrafi dobierać metody i formy pracy oraz przygotować dokumentację związaną z BHP
W zakresie kompetencji społecznych:
EKS 1 jest praktycznie przygotowany do realizowania zadań zawodowych
EKS2 rozumie potrzebę podejmowania starań, aby przekazać informacje i opinie na temat bezpieczeństwa w sposób powszechnie zrozumiały
Treści programowe przedmiotu
Forma zajęć – wykłady
W1 Źródła przepisów dotyczących bezpieczeństwa pracy
W2 Cele i treści szkoleń BHP
W3 Uwarunkowania i formy przeprowadzania szkoleń
W4 Metody dydaktyczne szkoleń BHP
W5 Typy zajęć ich rodzaje i budowa.
W6 Pomoce i środki dydaktyczne w prowadzeniu szkoleń.
W7 Planowanie i projektowanie pracy dydaktycznej. Dokumentacja pracy i szkoleń.
W8 Sytuacje wpływające na przebieg szkoleń, rozwiązywanie problemów i pojawiających się trudności.
Zaliczenie przedmiotu.
Forma zajęć – ćwiczenia
ĆW1 Treści programowe BHP, formułowanie celów i efektów szkoleń i kształcenia.
ĆW2 Planowanie i projektowanie procesu dydaktycznego szkoleń.
ĆW3 Metody w prowadzeniu szkoleń, ich dobór i wykorzystanie.
ĆW4 Kierowanie procesem i prowadzenie szkoleń
ĆW5 Rodzaje trudności, efektywność prowadzenia szkoleń
ĆW6 Uwarunkowania powodzeń i niepowodzeń dydaktycznych. Skuteczna realizacja zadań.
ĆW7 Wdrażanie rozwiązań oraz ich ewaluacja w zakresie bhp
ĆW8 Procedury udzielanie pomocy przedmedycznej
Zaliczenie ćwiczeń.
Metody dydaktyczne
1 Wykład z prezentacją multimedialną
2 Metoda projektów
Obciążenie pracą studenta
Forma aktywności Średnia liczba godzin na zrealizowanie
aktywności
Godziny kontaktowe z wykładowcą, w tym: 45
udział w wykładach, 30
udział w ćwiczeniach, 15
Praca własna studenta, w tym: 15
przygotowanie do ćwiczeń w oparciu o literaturę przedmiotu 10
konsultacje i przygotowanie do zaliczenia 5
Łączny czas pracy studenta 60
Sumaryczna liczba punktów ECTS dla przedmiotu: 2
Liczba punktów ECTS w ramach zajęć o charakterze praktycznym (ćwiczenia, laboratoria, projekty) 1
Literatura podstawowa
1 B. Rączkowski, Szkolenie wstępne BHP.
2 J. Gładyś, S. Kwiatkowski, Organizacja i metodyka szkolenia oraz popularyzacja
bezpieczeństwa pracy, Warszawa 1998.
Literatura uzupełniająca
1 F. Bereźnicki, Dydaktyka kształcenia ogólnego, Kraków 2007.
Macierz efektów kształcenia
Efekt
kształcenia Odniesienie danego efektu kształcenia do efektów zdefiniowanych dla całego programu (PEK) Cele
przedmiotu Treści
programowe Metody dydaktyczne Metody oceny
EKW 1 IBZ1P_W05 C1, C2 W1-W8, ĆW1-ĆW8 1, 2 O2
EKW 2 IBZ1P_W05
IBZ1P_W22 C2, C3 W1-W8, ĆW1-ĆW6 1,2 O1,O2
EKW 3 IBZ1P_W20 C3 W1-W7, ĆW1-ĆW7 1,2 O2,O3
EKU1 IBZ1P_U06
IBZ1P_U23 C1,C2,C3 W1-W7, ĆW1-ĆW5 1,2 O3
EKU2 IBZ1P_U04
BZ1P_U21 C2,C3 W1-W7, ĆW2-ĆW7 1,2 O1,O3
EKU3 IBZ1P_U17
IBZ1P_U04 C2,C3 W3-W5, ĆW3, ĆW7 1,2 O3
EKS1 IBZ1P_K01 C1, C3 W1-W8, ĆW1-ĆW8 2 O1,O3
EKS2 IBZ1P_K07 C1,C3 W8, ĆW6, ĆW7 1,2 O1,O3
Metody i kryteria oceny
Symbol metody oceny Opis metody oceny Próg zaliczeniowy
O1 Zaliczeniowe pisemne z ćwiczeń 60%
O2 Zaliczenie pisemne z wykładów 60%
O3 Wykonanie projektu 100%
Autor programu: dr M. Śniadkowski
Adres e-mail: m.sniadkowski@pollub.pl
Jednostka organizacyjna: KMiTN
Zadaniem finalizującym jest powstały na ćwiczeniach oraz poza nimi firm instruktażowy dotyczący zachowań, postaw i zasad BHP w różnych sytuacjach.
Ćwiczenie nr 1 – założenia projektowe
Każdy film powinien mieć plan. Przed przystąpieniem do realizacji filmu należy odpowiedzieć na pytania:
- Jaki jest cel filmu?
- Ilu studentów, aktorów itp. ma przygotowywać film?
- Czy Twój film jest częścią istniejącego programu kursu BHP, czy jest to raczej projekt edukacyjny, który realizuje dodatkowe cele?
- Jaką wiedzę i umiejętności powinni posiadać odbiorcy filmu w chwili jego rozpoczęcia?
- Czy będzie to film interdyscyplinarny – łączący różne dziedziny wiedzy?
- Czy uczestnicy będą oceniani? (Jeżeli tak, czy uzyskana ocena będzie częścią jakiejś formalnej oceny, mającą wpływ na oceny końcowe np. okresowego kursu BHP?)
- Ile godzin pracy wstępnej wymagane będzie od uczestnika kursu by go ukończył?
- Jak długo film będzie aktualny bez konieczności dokonania większych zmian w jego zawartości?
- Jakie zasoby posiadasz dla zbudowania filmu? Jaki sprzęt i oprogramowanie?
- Kim będą uczestnicy? Jaki jest ich wiek, płeć, pochodzenie społeczne?
- Czy w grupie znajdą się osoby niepełnosprawne lub o jakiś szczególnych wymaganiach?
- Dlaczego przygotowywany przez Ciebie film jest uczestnikom potrzebny (np. do zdobycia lepszych kwalifikacji, jako okresowy kurs BHP do zaliczenia egzaminu itp.)?
- Jakimi zasobami powinni dysponować uczestnicy pod kątem dostępu do filmu wspomagającego kurs BHP (np. komputer, Internet, biblioteka itp.)?
Ćwiczenie nr 2 – plan filmu
Każdy film powinien mieć plan. Przed przystąpieniem do realizacji filmu należy go opracować wypełniając poniższą tabelę:
Tytuł filmu: | |
Wymagania wstępne | Umiejętności i wiedza niezbędna do uczestniczenia w pokazie filmu, np. znajomość obsługi wiertarki udarowej. |
Liczba godzin | Należy określić czas potrzebny na realizację filmu. |
Metody dydaktyczne | Należy wymienić metody dydaktyczne stosowane w filmie np. problemowe, praktyczne, eksponujące itd. |
Środki dydaktyczne | Wszelkie środki materialne wykorzystywane do realizacji ujęć filmowych. |
Charakterystyka grupy docelowej kursu | Należy dokładnie opisać grupę uczestników szkolenia, w którym będzie wykorzystany film. |
Cele | Należy sprecyzować cele ogólne i cele szczegółowe filmu w podziale na pojedyncze ujęcia (kamera start do kamera stop) tak, aby wzbudzić w odbiorcach motywację. |
Treści kształcenia | Ujęcie 1 · treści wymagane· treści rozszerzające Ujęcie 2· treści wymagane· treści rozszerzająceUjęcie 3· treści wymagane· treści rozszerzające Ujęcie ….. · treści wymagane · treści rozszerzające |
Efekty kształcenia | Tutaj należy opisać, co odbiorca (kursant) powinien wiedzieć, umieć i jakie powinien nabyć kompetencje po zapoznaniu się z filmem. |
Techniki pomiaru efektywności kształcenia | Należy podać, czy i w jaki sposób oraz jakimi metodami nastąpi weryfikacja zamierzonych efektów kształcenia. |
Sposoby komunikacji inspektora BHP i osób szkolących się | Należy opisać zasady komunikacji pomiędzy uczestnikami i prowadzącym kurs wykorzystujący film w ramach pracy zdalnej (sposób informowania o ważnych terminach, itp.) oraz wskazać używane w tym celu narzędzia. |
Sposoby podtrzymywania motywacji osób uczących się | Należy opisać działania stosowane w filmie w celu motywowania osób uczących się do aktywnego uczestnictwa w szkoleniu realizowanym online. |
Zasady weryfikacji osiągnięć osób uczących się | Należy opisać zasady oceny osiągniętych efektów kształcenia. |
Sposoby budowania społeczności osób uczących się | Należy wskazać działania podejmowane na rzecz budowania „wirtualnej grupy” – integracji osób szkolących się i rozwijania relacji grupowych. Na przykład można stworzyć fanpage na facebooku. |
Warunki zaliczenia | Należy określić terminy udostępniania filmu oraz terminy weryfikacji osiągniętych efektów kształcenia i sposoby informowania. |
Literatura | Należy wskazać literaturę (może być online) do której może odnieść się kursant. |
Ćwiczenie nr 3 – Scenariusz filmu
Podzielenie filmu na jednostki będące poszczególnymi ujęciami daje gwarancję uporządkowanej realizacji. Należy wypełnić tabelę:
Scenariusz kursu – wypełnij tabelę
Tytuł jednostki dydaktycznej (lekcji, modułu) realizowanej online lub wspomaganej zajęciami online | ||
Czas trwania jednostki tematycznej | ||
Cel dydaktyczny (szczegółowy) nr 1: ……………………………………. | ||
Aktywności ucznia/studenta prowadzące do osiągnięcia celu | Dla każdej stosowanej aktywności należy określić jej rodzaj (np. zadanie otwarte, ćwiczenie interaktywne, test, dyskusja problemowa), formę (zespołowa, indywidualna, w parach), użyte narzędzie (np. forum dyskusyjne, Wiki) oraz dodać krótki opis (na czym polega, jakie jest zadanie uczącego się, jak brzmi pytanie dyskusyjne itp.). | |
Materiały dydaktyczne pomocne w osiągnięciu celu | Opis materiałów powinien uwzględniać: formę materiału (np. film, skrypt, artykuł), zakres materiału (temat/zagadnienie) oraz jego obligatoryjność (materiał obowiązkowy, materiał dodatkowy). | |
Sposób weryfikacji stopnia osiągnięcia celu przez ucznia/studenta | Należy określić sposób oceny pracy ucznia/studenta w ramach zadań związanych z realizacją omawianego celu dydaktycznego | |
Cel dydaktyczny (szczegółowy) nr 2: ……………………………… | ||
Aktywności ucznia/studenta prowadzące do osiągnięcia celu | 1. ………………………………………..
2. ……………………………………….. 3. ……………………………………….. |
|
Materiały dydaktyczne pomocne w osiągnięciu celu | 1. ………………………………………..
2. ……………………………………….. 3. ……………………………………….. |
|
Sposób weryfikacji stopnia osiągnięcia celu przez ucznia/studenta | 1. ………………………………………..
2. ………………………………………. 3. ……………………………………….. |
|
Cel dydaktyczny (szczegółowy) nr: ………………………………… | ||
Przykładowy wzór planu filmu
- Założenia projektowe
- Jaki jest cel filmu?
Celem kursu jest:
- zapoznanie z instalacją i konfiguracją wtyczki galeria,
- zapoznanie z instalacją i konfiguracją motywu,
- zapoznanie z instalacją wybranej wtyczki forum i konfiguracją systemu.
- Ilu uczniów, nauczycieli, klas itp. ma być zaangażowanych w kurs?
W kursie będzie uczestniczyła 1 klasa składająca się z 30 uczniów oraz 1 nauczyciel.
- Jakie jest miejsce kursu w programie nauczania? Czy Twój kurs jest częścią istniejącego programu nauczania, czy jest to raczej projekt edukacyjny, który realizuje dodatkowe cele?
Kurs nie jest częścią istniejącego programu nauczania, składa się tylko z 3 lekcji. Jest to projekt edukacyjny, który realizuje dodatkowe cele z zakresu tworzenia stron internetowych poprzez wykorzystanie CMS.
- Jaką wiedzę i umiejętności powinni posiadać uczestnicy kursu w chwili jego rozpoczęcia?
Uczestnicy kursu w chwili jego rozpoczęcia powinni wiedzieć:
- Co to jest WWW,
- Co to jest CMS,
- Co to jest system WordPress,
- Jak założyć konto na stronie oferującej własny hosting,
- Jak zainstalować system WordPress na serwerze,
- Jak dodawać podstrony w systemie WordPress
- Jak obsługiwać przeglądarkę internetową.
- Czy będzie to kurs interdyscyplinarny?
Kurs ten nie jest kursem interdyscyplinarnym. Jest to kurs przekazujący wiedzę z zakresu tworzenia stron internetowych poprzez wykorzystanie CMS.
- Czy uczestnicy będą oceniani? Jeżeli tak, czy uzyskana ocena będzie częścią jakiejś formalnej oceny, mającą wpływ na oceny końcowe?
Uczestnicy kursu będą musieli rozwiązać trzy testy sprawdzające ich wiedzę i umiejętności zdobyte po każdej lekcji. Punkty uzyskane ze wszystkich testów będą sumowane oraz przeliczane na ocenę końcową.
- Ile godzin pracy wymagane będzie od uczestnika kursu by go ukończył?
Kurs będzie trwał około 1 godziny.
- Jak długo kurs będzie aktualny bez konieczności dokonania większych zmian w jego zawartości?
Kurs będzie aktualny aż do momentu wprowadzenia nowszej wersji systemu WordPress.
- Jakie zasoby posiadasz dla zbudowania kursu? Jaki sprzęt i oprogramowanie?
Posiadam laptop firmy Samsung z systemem operacyjnym Windows 8, z zainstalowana przeglądarką internetową Mozilla Firefox i dostępem do Internetu oraz zainstalowany programeme eXe.
- Kim będą uczestnicy? Jaki jest ich wiek, płeć, pochodzenie społeczne?
Uczestnikami kursu będą osoby płci męskiej i żeńskiej w wieku 18-25 lat, o dowolnym pochodzeniu społecznym.
- Czy w grupie znajdą się osoby niepełnosprawne lub o jakiś szczególnych wymaganiach?
W grupie nie będzie osób niepełnosprawnych.
- Dlaczego przygotowywany przez Ciebie kurs jest uczestnikom potrzebny (np. dla zdobycia certyfikatu, jako kurs przygotowawczy do egzaminu, ….)?
Kurs jest potrzebny uczestnikom do poszerzenia wiedzy z zakresu tworzenia stron internetowych poprzez wykorzystanie CMS, a także dla zdobycia certyfikatu.
- Jakie powinni mieć umiejętności przydatne do nauki?
Uczestnicy kursu powinni posiadać dużą wewnętrzną motywację do nauki, a także powinni umieć obsługiwać komputer i przeglądarkę internetową.
- Jaka powinna być sytuacja uczestników pod kątem dostępu do zasobów wspomagających uczenie się (np. komputera, Internetu, biblioteki)?
Uczestnicy kursu powinni posiadać komputer oraz dostęp do Internetu.
- Ile czasu mogą przeznaczyć na pracę na kursie? Czy tyle, ile oczekujesz?
Uczestnicy powinni przeznaczyć na kurs około godziny. Uważam, że jest to wystarczający czas do zapoznania się z treściami zawartymi w kursie.
- Plan filmu – wypełnij tabelę (część odpowiedzi udzieliłeś w pkt. 1)
Nazwa kursu: Kurs tworzenia stron internetowych w systemie WordPress | |
Wymagania wstępne | Uczestnicy kursu w chwili jego rozpoczęcia powinni wiedzieć:
ü Co to jest WWW, ü Co to jest CMS, ü Co to jest system WordPress, ü Jak założyć konto na stronie oferującej własny hosting, ü Jak zainstalować system WordPress na serwerze, ü Jak dodawać podstrony w systemie WordPress, ü Jak obsługiwać przeglądarkę internetową.
|
Liczba godzin | 1 godzina |
Metody dydaktyczne | Metoda podająca– opis, objaśnienie
Metoda praktyczna – ćwiczenia wykonywane według instrukcji |
Środki dydaktyczne | Komputer |
Charakterystyka grupy docelowej kursu | Uczestnikami kursu będą osoby płci męskiej i żeńskiej w wieku 18-25 lat, o dowolnym pochodzeniu społecznym. |
Cele | Cel ogólny kursu:
ü Zapoznanie z tworzeniem stron internetowych w systemie WordPress Lekcja 1: Cel ogólny: ü Zapoznanie z instalacją i konfiguracją wtyczki galeria Cele szczegółowe: ü Zapoznanie z pojęciem wtyczka ü Nabycie umiejętności instalacji wtyczek ü Nabycie umiejętności konfiguracji galerii ü Nabycie umiejętności dodawania obrazów do galerii Lekcja 2: Cel ogólny: ü Zapoznanie z instalacją i konfiguracją motywu Cele szczegółowe: ü Zapoznanie z pojęciem motyw ü Nabycie umiejętności instalacji nowego motywu ü Nabycie umiejętności konfiguracji motywu Lekcja 3: Cel ogólny: ü Zapoznanie z instalacją i konfiguracją wtyczki forum Cele szczegółowe: ü Zapoznanie z pojęciem forum dyskusyjne ü Nabycie umiejętności instalacji wtyczki forum ü Nabycie umiejętności konfiguracji forum |
Treści kształcenia | Temat 1
· Treści wymagane – Instalacja i konfiguracja wtyczki galeria Temat 2 · treści wymagane- Instalacja i konfiguracja motywu Temat 3 · treści wymagane- Instalacja i konfiguracja wtyczki forum
|
Efekty kształcenia | Uczestnicy po zakończeniu kursu powinni wiedzieć:
ü Co to jest wtyczka ü Jak zainstalować i skonfigurować wtyczkę galeria ü Jak dodać obrazy do galerii ü Co to jest motyw ü Jak zainstalował i skonfigurować nowy motyw ü Co to jest forum dyskusyjne ü Jak zainstalować i skonfigurować forum
|
Techniki pomiaru efektywności kształcenia | Osiągnięte efekty kształcenia będą sprawdzane poprzez:
ü Zadania prawda/fałsz ü Zadania jednokrotnego wyboru Punkty możliwe do uzyskania: ü Lekcja 1- 10pkt ü Lekcja 2- 10pkt Razem 30pkt ü Lekcja 3- 10pkt Kryteria oceniania: ü bdb- 29-30pkt ü db- 21-28pkt ü dst- 15-21pkt ü brak zaliczenia 0-14pkt |
Sposoby komunikacji nauczyciela i osób uczących się | Uczestnicy kursu będą komunikować się z nauczycielem przy pomocy poczty elektronicznej oraz forum
Potrzebne narzędzia – komputerem z zainstalowaną przeglądarką i dostępem do Internetu. |
Sposoby podtrzymywania motywacji osób uczących się | Działania stosowane w kursie w celu motywowania osób uczących się do aktywnego uczestnictwa w zajęciach realizowanych online:
ü Różnorodność metod dydaktycznych ü Informacja zwrotna na temat poczynionych postępów ü Odpowiednie tempo nauki dostosowane do potrzeb uczących się ü Zapewnienie uczestników szkolenia o możliwości wykorzystania zdobytej wiedzy w praktyce |
Zasady weryfikacji osiągnięć osób uczących się | Weryfikacja osiągnięć uczących się będzie przeprowadzana na podstawie punktów uzyskanych ze wszystkich testów znajdujących się w poszczególnych lekcjach szkolenia. |
Sposoby budowania społeczności osób uczących się | Uczestnicy kursu mogą integrować się i rozwijać relacje grupowe przy pomocy poczty elektronicznej i forum. |
Warunki zaliczenia | Punkty możliwe do uzyskania:
ü Lekcja 1- 10pkt ü Lekcja 2- 10pkt Razem 30pkt ü Lekcja 3- 10pkt
Kryteria oceniania: ü bdb- 29-30pkt ü db- 21-28pkt ü dst- 15-21pkt ü brak zaliczenia 0-14pkt Uczestnicy kursu zostaną poinformowani o uzyskanych ocenach i zdobytych punktach przy pomocy e-maila. |
Literatura | ü Bud. E. Smith, Michael McCallister: WordPress od podszewki. Wydawnictwo Helion
ü Wójcik Łukasz: WordPress 3. Instalacja i Zarządzanie. Wydawnictwo Helion. ü Brad Williams, Ozh Richard, Justin Tadlock. Wtyczki do WordPressa. Programowanie dla profesjonalistów. Wydawnictwo Helion ü Alan Cole, Raena: WordPress. Towrzenie własnych motywów. Wydawnictwo Helion ü Wrotek Witold: WordPress. Programowanie. Ćwiczenia praktyczne. Wydawnictwo Helion |
- Scenariusz filmu – wypełnij tabelę
Tytuł jednostki dydaktycznej (lekcji, modułu) realizowanej online lub wspomaganej zajęciami online | Instalacja i konfiguracja wtyczki galeria | |||
Czas trwania jednostki tematycznej |
20 minut
|
|||
ü Cel dydaktyczny (szczegółowy) nr 1: Zapoznanie z pojęciem wtyczka | ||||
Aktywności ucznia/studenta prowadzące do osiągnięcia celu | 1. Rodzaj – wyjaśnienie pojęcia
2. Forma- indywidualna 3. Użyte narzędzia- przeglądarka internetowa 4. Opis – uczestnicy zapoznają się z krótką definicją wtyczki
|
|||
Materiały dydaktyczne pomocne w osiągnięciu celu | 1.Forma materiału- wyjaśnienie definicji
2.Zakres materiału- zagadnienie 3.Obligatoryjność- materiał obowiązkowy 4. Środki dydaktyczne – podana literatura
|
|||
Sposób weryfikacji stopnia osiągnięcia celu przez ucznia/studenta | 1. Zadania prawda/fałsz
2. Zadania jednokrotnego wyboru |
|||
ü Cel dydaktyczny (szczegółowy) nr 2: Nabycie umiejętności instalacji wtyczki galeria | ||||
Aktywności ucznia/studenta prowadzące do osiągnięcia celu | 1. Rodzaj – opis
2. Forma- indywidualna 3. Użyte narzędzia- przeglądarka internetowa 4. Opis -uczestnicy zapoznają się z instrukcją jak zainstalować wtyczkę w WordPressie
|
|||
Materiały dydaktyczne pomocne w osiągnięciu celu | 1. Forma materiału- instrukcja
2. Zakres materiału- zagadnienie 3. Obligatoryjność- materiał obowiązkowy 4. Środki dydaktyczne – podana literatura
|
|||
Sposób weryfikacji stopnia osiągnięcia celu przez ucznia/studenta | 1. Zadania prawda/fałsz
2. Zadania jednokrotnego wyboru |
|||
ü Cel dydaktyczny (szczegółowy) nr 3: Nabycie umiejętności konfiguracji galerii | ||||
Aktywności ucznia/studenta prowadzące do osiągnięcia celu | 1. Rodzaj – opis
2. Forma- indywidualna 3. Użyte narzędzia- przeglądarka internetowa 4. Opis- uczestnicy zapoznają się z instrukcją jak skonfigurować galerię
|
|||
Materiały dydaktyczne pomocne w osiągnięciu celu | 1. Forma materiału- instrukcja
2. Zakres materiału- zagadnienie 3. Obligatoryjność- materiał obowiązkowy 4. Środki dydaktyczne – podana literatura
|
|||
Sposób weryfikacji stopnia osiągnięcia celu przez ucznia/studenta | 1. Zadania prawda/fałsz
2. Zadania jednokrotnego wyboru |
|||
ü Cel dydaktyczny (szczegółowy) nr 4: Nabycie umiejętności dodawania obrazów do galerii | ||||
Aktywności ucznia/studenta prowadzące do osiągnięcia celu | 1. Rodzaj – opis
2. Forma- indywidualna 3. Użyte narzędzia- przeglądarka internetowa 4. Opis – uczestnicy zapoznają się z instrukcją jak dodawać obrazy do galerii
|
|||
Materiały dydaktyczne pomocne w osiągnięciu celu | 1. Forma materiału- instrukcja
2. Zakres materiału- zagadnienie 3. Obligatoryjność- materiał obowiązkowy 4. Środki dydaktyczne – podana literatura
|
|||
Sposób weryfikacji stopnia osiągnięcia celu przez ucznia/studenta | 1. Zadania prawda/fałsz
2. Zadania jednokrotnego wyboru |
|||
Tytuł jednostki dydaktycznej (lekcji, modułu) realizowanej online lub wspomaganej zajęciami online
|
Instalacja i konfiguracja motywu | |||
Czas trwania jednostki tematycznej
|
20 minut | |||
ü Cel dydaktyczny (szczegółowy) nr 1: Zapoznanie z pojęciem motyw | ||||
Aktywności ucznia/studenta prowadzące do osiągnięcia celu | 1. Rodzaj – wyjaśnienie pojęcia
2. Forma- indywidualna 3. Użyte narzędzia- przeglądarka internetowa 4. Opis- uczestnicy zapoznają się z krótką definicją motywu
|
|||
Materiały dydaktyczne pomocne w osiągnięciu celu | 1.Forma materiału- wyjaśnienie definicji
2.Zakres materiału- zagadnienie 3.Obligatoryjność- materiał obowiązkowy 4. Środki dydaktyczne – podana literatura
|
|||
Sposób weryfikacji stopnia osiągnięcia celu przez ucznia/studenta | 1. Zadania prawda/fałsz
2. Zadania jednokrotnego wyboru |
|||
ü Cel dydaktyczny (szczegółowy) nr 2: Nabycie umiejętności instalacji motywu | ||||
Aktywności ucznia/studenta prowadzące do osiągnięcia celu | 1. Rodzaj – opis
2. Forma- indywidualna 3. Użyte narzędzia- przeglądarka internetowa 4. Opis- uczestnicy zapoznają się z instrukcją jak zainstalować motyw w WordPressie
|
|||
Materiały dydaktyczne pomocne w osiągnięciu celu | 1. Forma materiału- instrukcja
2. Zakres materiału- zagadnienie 3. Obligatoryjność- materiał obowiązkowy 4. Środki dydaktyczne – podana literatura
|
|||
Sposób weryfikacji stopnia osiągnięcia celu przez ucznia/studenta | 1. Zadania prawda/fałsz
2. Zadania jednokrotnego wyboru |
|||
ü Cel dydaktyczny (szczegółowy) nr 3: Nabycie umiejętności konfiguracji motywu | ||||
Aktywności ucznia/studenta prowadzące do osiągnięcia celu | 1. Rodzaj – opis
2. Forma- indywidualna 3. Użyte narzędzia- przeglądarka internetowa 4. Opis- uczestnicy zapoznają się z instrukcją jak skonfigurować motyw
|
|||
Materiały dydaktyczne pomocne w osiągnięciu celu | 1. Forma materiału- instrukcja
2. Zakres materiału- zagadnienie 3. Obligatoryjność- materiał obowiązkowy 4. Środki dydaktyczne – podana literatura
|
|||
Sposób weryfikacji stopnia osiągnięcia celu przez ucznia/studenta | 1. Zadania prawda/fałsz
2. Zadania jednokrotnego wyboru |
|||
Tytuł jednostki dydaktycznej (lekcji, modułu) realizowanej online lub wspomaganej zajęciami online
|
Instalacja i konfiguracja wtyczki forum | |||
Czas trwania jednostki tematycznej
|
20 minut
|
|||
ü Cel dydaktyczny (szczegółowy) nr 1: Zapoznanie z pojęciem forum | ||||
Aktywności ucznia/studenta prowadzące do osiągnięcia celu | 1. Rodzaj – wyjaśnienie pojęcia
2. Forma- indywidualna 3. Użyte narzędzia- przeglądarka internetowa 4. Opis- uczestnicy zapoznają się z krótką definicją pojęcia forum
|
|||
Materiały dydaktyczne pomocne w osiągnięciu celu | 1.Forma materiału- wyjaśnienie definicji
2.Zakres materiału- zagadnienie 3.Obligatoryjność- materiał obowiązkowy 4. Środki dydaktyczne – podana literatura
|
|||
Sposób weryfikacji stopnia osiągnięcia celu przez ucznia/studenta | 1. Zadania prawda/fałsz
2. Zadania jednokrotnego wyboru |
|||
ü Cel dydaktyczny (szczegółowy) nr 2: Nabycie umiejętności instalacji wtyczki forum | ||||
Aktywności ucznia/studenta prowadzące do osiągnięcia celu | 1. Rodzaj – opis
2. Forma- indywidualna 3. Użyte narzędzia- przeglądarka internetowa 4. Opis- uczestnicy zapoznają się z instrukcją jak zainstalować wtyczkę forum w WordPressie
|
|||
Materiały dydaktyczne pomocne w osiągnięciu celu | 1. Forma materiału- instrukcja
2. Zakres materiału- zagadnienie 3. Obligatoryjność- materiał obowiązkowy 4. Środki dydaktyczne – podana literatura
|
|||
Sposób weryfikacji stopnia osiągnięcia celu przez ucznia/studenta | 1. Zadania prawda/fałsz
2. Zadania jednokrotnego wyboru |
|||
ü Cel dydaktyczny (szczegółowy) nr: Nabycie umiejętności konfiguracji forum | ||||
Aktywności ucznia/studenta prowadzące do osiągnięcia celu | 1. Rodzaj – opis
2. Forma- indywidualna 3. Użyte narzędzia- przeglądarka internetowa 4. Opis- uczestnicy zapoznają się z instrukcją jak skonfigurować forum
|
|||
Materiały dydaktyczne pomocne w osiągnięciu celu | 1. Forma materiału- instrukcja
2. Zakres materiału- zagadnienie 3. Obligatoryjność- materiał obowiązkowy 4. Środki dydaktyczne – podana literatura
|
|||
Sposób weryfikacji stopnia osiągnięcia celu przez ucznia/studenta | 1. Zadania prawda/fałsz
2. Zadania jednokrotnego wyboru |
|||